- Anasayfa
- Haber ve Etkinlikler
- Çağımızın Eğitim Modeli
Çağımızın Eğitim Modeli
İnsanoğlu, bilgiyi doğrudan almanın aksine, onu kendisi oluşturur. Bu, öğrenmenin ancak mevcut bilgilere ve deneyimlere dayalı olarak gerçekleşebileceği anlamına gelir. Bir bilgi ne kadar iyi sunulmuş olursa olsun, öğrenciler bir takım süreçlerde kişisel olarak bu bilgileri kullanmadıkça, geçmiş deneyimleriyle ilişkilendiremedikçe onları gerçekten öğrenmiş olmuyor.
İnsanların kendi deneyimleri ve düşünceleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları eğitim modeline yapılandırmacı yaklaşım denir. Bunun anlamı şudur; Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder. Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenmeyi, deneyimden anlam oluşturmayla eşleştiren bir modeldir.
Bu modelde öğretmenin de rolü büyüktür.
Öğretim sürecinde öğretmen ilk olarak, öğretim ortamını düzenlemek, öğrencilerin aktif olarak katılacakları etkinlikler hazırlamak ve ders saatlerinde öğrencilere rehberlik yaparak kolaylaştırıcı ve yönlendirici bir rol üstlenmek durumundadır. Öğrencilere bilgi beceri ve kişisel niteliklerin kazandırılmasına yardımcı olmalıdır. Öğretimin kalitesini arttırmak için meslektaşlarıyla işbirliği içinde olmalıdır. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, duygu, düşünce ve becerilerini belirleme de ailelerle görüşmeli, onlarla işbirliği yapmalıdır. Öğretim etkinliklerini ve ders planlarını düzenlerken öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurmalıdır. Uygulama sırasında bu özelliklere dikkat etmelidir. Öğrencilerin derse aktif katılımlarını desteklemeli, onların duygu ve düşüncelerini ifade edebilmeleri için sınıfta güven ortamı oluşturmalıdır. Derslerde grup çalışmalarına sık sık yer vermeli, öğrencilerin işbirliği içinde çalışmalarını sağlamalı. Öğrencileri toplumun üretici, yapıcı, işbirliğine ve dayanışmaya önem veren, milli değerlerine saygı duyan ve bu değerleri yaşmaya ve yaşatmaya önme veren bireyler olarak yetişmelerine çalışmalıdır.
Kısacası öğrenme, salt anlatımla veya dinlemeyle değil; yaparak yaşayarak, görerek ve tartışarak gerçekleşen bir süreçtir.
Bu modeli kendine ilke edinen İyi Dersler Okulları eğitim öğretim hayatına başlamıştır.